Zainteresowanie noclegami w hotelu jest bardzo duże. Obiekty hotelowe są popularne zarówno wśród osób podróżujących służbowo, jak i osób chcących odpocząć. Pobyt w hotelu wiąże się nie tylko z samym noclegiem w tym obiekcie. Dla gości pobyt w takim miejscu to coś zdecydowanie więcej niż tylko wynajęcie pokoju. Niezwykle ważna w tym aspekcie jest gościnność, czyli określone zachowania okazywane przez pracowników w stosunku do ich gości. Poznaj, czym jest sztuka gościnności, z którą można się spotkać w każdym dobrym hotelu.
Aby przejść do sztuki gościnności w hotelu, warto na początku przybliżyć znaczenie tego pojęcia. Gościnność to określenie oznaczające życzliwość, bezinteresowną pomoc, hojność, serdeczność, otwartość na gości. Gościnności można doświadczyć, odwiedzając znajomych, rodzinę lub zupełnie obce osoby. Te zachowania są naprawdę bardzo dobrze odbierane przez gości i wiążą się z pozytywnymi odczuciami. Gościnność to serce każdego dobrego hotelu, gdzie liczy się zadowolenie gości.
Gościnność to znane wszystkim określenie. Co więcej, z pewnością niejednokrotnie doświadczyłeś takiego zachowania ze strony drugiej osoby. Czy jednak wiesz, w jakich dokładnie miejscach, oprócz rodziny i znajomych można doświadczyć gościnności? Z gościnnością można spotkać się w obiektach hotelowych. W tym przypadku gościnność jest okazywana ze strony zupełnie obcych osób - pracowników. Obecnie nocleg w takim obiekcie jak już zostało to wspomniane jest czymś zdecydowanie więcej, niż tylko pokój.
Pracownicy hoteli starają się zadbać o gości najlepiej, jak tylko potrafią. Bardzo ważne jest tu samopoczucie gości, ich komfort, wygoda i przede wszystkim przyjazne zachowanie ze strony pracowników.
Goście, którzy doświadczyli gościnności, przebywając w hotelu z pewnością, zapamiętają ten czas na bardzo długo. Goście hotelowi zawsze chcieliby być mile widziani w obiekcie, w którym wykupią nocleg. Ma to ogromne znaczenie, jeżeli chodzi o samopoczucie i odczucia gościa. Okazywanie gościnności ze strony pracowników jest zatem jednym z ważniejszych elementów, na który goście zwracają szczególną uwagę.
Gościnność wiąże się z indywidualnym podejściem do każdego gościa. Bardzo ważna jest tu natychmiastowa odpowiedź na jego potrzeby. Oczywiście można by stwierdzić, że hotel posiadający mnóstwo udogodnień unowocześnień i o nowoczesnej aranżacji zaspokoi potrzeby gości hotelowych. Owszem, jest to ważny czynnik, jednak nie najważniejszy.
Jak zostało już to wspomniane gościnność, ma tutaj najważniejsze znaczenie. To, jak pracownicy odnoszą się do gości, w jaki sposób reagują na ich potrzeby, a także życzliwość z ich strony i empatia, odgrywają istotną rolę.
Goście powinni poczuć w hotelu domową atmosferę i powinni wiedzieć, że to oni są na pierwszym miejscu. Nie ma znaczenia, w jakim celu podróżuje gość. W hotelu musi poczuć się on jak we własnym domu.
Gościnność to sztuka, o której nie można zapomnieć. Liczą się tutaj nawet najdrobniejsze gesty. Miłe powitanie ze strony pracowników w stosunku do przybywającego gościa i zadbanie o przyjazną atmosferę już od momentu wejścia do hotelu, drobiazgi w postaci kwiatów, czy miły zapach sprawiają, że gość czuje się wyjątkowo od samego początku.
Pamiętajmy tu również o uśmiechu. Uśmiech zaraża, a więc, gdy pracownik uśmiechnie się do gościa, ten z pewnością odwzajemni się tym samym gestem. Połączenie gościnności wraz z elementami, takimi jak przyjazny wystrój, dekoracje, a nawet drobnymi upominkami dla gości sprawią, że ten z pewnością wróci jeszcze nie raz w to samo miejsce, a także poleci go swoim znajomym i rodzinie. Zwróćmy uwagę też na czynniki nawiązujące do regionu, w jakim znajduje się hotel, co powinno obejmować serwowane dania regionalne, czy też elementy wystroju obiektu.
Korzystając z usług hotelowych na gości często w pokojach, czekają różne niewielkie drobiazgi, które oczywiście bardzo cieszą. Zadbanie o prawidłową sztukę gościnności w obiektach hotelowych sprawia, że miejsca te postrzegane są naprawdę pozytywnie.
In order to provide services at the highest level, the Website uses cookies saved in the browser's memory. Detailed information about the purpose of their use, including processing of user activity data and advertising personalization, as well as the possibility to change cookie settings, can be found in the Privacy Policy. By clicking ACCEPT ALL, you consent to the use of technologies such as cookies and to the processing by Firma Handlowo Usługowa "CERTEX" Jadwiga Świętalska, os. Centrum E 12, 31-934, Kraków, of your personal data collected on the Internet, such as IP addresses and cookie identifiers, for analytical and marketing purposes (including automated ad targeting, measuring their effectiveness, and processing user data for analytical purposes). You can change cookie settings and detailed consent preferences in .