Jeśli chcesz zaistnieć na rynku pracy i cieszyć się uznaniem pośród klientów biznesowych czy potencjalnych pracodawców, warto wiedzieć, jakie są podstawowe zasady savoir-vivre. Przestrzeganie ich pozwoli na swobodne funkcjonowanie w środowisku służbowym i oficjalnym gronie. To nic innego jak podstawowe maniery i zwyczaje, które obowiązują w konkretnej grupie osób. Bardzo ważne jest przestrzeganie ich, by dobrze wypaść w towarzystwie – niezależnie od tego, gdzie jesteśmy – w biurze, restauracji czy sali konferencyjnej w hotelu. Jeśli zależy Ci na sukcesywne prowadzenie interesów, poznaj kilka ważnych zasad etykiety.
Pierwsza kwestia, która budzi dużo emocji, to odpowiednio dobrany strój do sytuacji biznesowych. Niekiedy nie wiemy, co należy założyć, żeby podkreślić swój profesjonalizm, ale jednocześnie nie czuć zbędnego skrępowania. Bardzo ważne, by niezależnie od tego, czy wybieramy się na spotkanie biznesowe w interesach, czy mamy kolację biznesową bądź konferencję, zawsze stawiać na elegancję oraz prostotę. Wybierany strój powinien wyrażać nasz szacunek dla osób, z którymi się widzimy i schludność, a nie być wyznacznikiem tego, czy jesteśmy zamożni.
Ubiór musi być czysty, pozbawiony zaciągnięć, dziur, plam czy wygnieceń. Jednocześnie powinien być dopasowany pod względem rozmiaru osoby, która go nosi – ani za mały, ani zbyt duży. Bardzo ważne jest także podkreślenie, co należy zrobić ze strojem, jeśli dojeżdżamy na miejsce spotkania. Tutaj nie każdy zdaje sobie sprawę, że błędem jest przybycie na miejsce w odzieniu wierzchnim i witanie się z gośćmi w czapce czy płaszczu. Okrycie musi być zdjęte odpowiednio wcześniej i najlepiej, aby zostało pozostawione w wyznaczonym miejscu.
Wydawać by się mogło, że to oczywiste, ale jednak nadal nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że punktualność jest bardzo ważnym elementem savoir-vivre szczególnie w sytuacjach biznesowych. To właśnie ona wpływa na relacje z partnerami biznesowymi oraz klientami. Powinniśmy zadbać, by być zawsze na czas, nigdy za późno. W ten sposób udowadniamy swój szacunek do czasu drugiej osoby. Jednocześnie, jeśli zdarzy się sytuacja, że z jakiegoś powodu nie możemy dotrzeć na miejsce punktualnie, należy odpowiednio szybko poinformować o zaistniałej sytuacji i przeprosić na początku spotkania.
Organizujesz większe spotkanie biznesowe takie jak bankiet w hotelowej? Pokaż gościom profesjonalizm i zadbaj o każdy detal podczas wydarzenia, by pozytywnie wpłynąć na to, jak będziesz postrzegany jako firma przez wszystkie zebrane osoby. Przede wszystkim warto przemyśleć listę gości w taki sposób, by każdy uczestnik takiego spotkania miał towarzysza do rozmowy. To ważne, by uniknąć niekomfortowych sytuacji, gdy ktoś jest znudzony i pozbawiony towarzystwa. Dla większej swobody można rozważyć, by każda osoba zabrała ze sobą współmałżonka czy inną osobę towarzyszącą. To zdecydowanie miły gest, który zyska na uznaniu. Upewnij się także, że w miejscu spotkania, czyli hotel, w którym jest wyposażony w restaurację, serwowane jest wyłącznie świeże jedzenie i wysokiej jakości alkohol, by zagwarantować gościom odpowiednią oprawę wydarzenia.
Um hochwertige Dienstleistungen anzubieten, verwendet der Service Cookies, die im Speicher des Browsers gespeichert sind. Ausführliche Informationen über den Zweck ihrer Verwendung, einschließlich der Verarbeitung von Benutzeraktivitätsdaten und der Personalisierung von Werbung, sowie die Möglichkeit, Cookie-Einstellungen zu ändern, finden Sie in der Datenschutzrichtlinie. Durch Klicken auf ALLE AKZEPTIEREN stimmen Sie der Nutzung von Technologien wie Cookies und der Verarbeitung Ihrer personenbezogenen Daten durch Firma Handlowo Usługowa "CERTEX" Jadwiga Świętalska, os. Centrum E 12, 31-934, Kraków, die im Internet gesammelt werden, wie z. B. IP-Adressen und Cookie-Identifikatoren, zu Analyse- und Marketingzwecken zu (einschließlich automatisierter Anzeigenausrichtung, Messung ihrer Wirksamkeit und Verarbeitung von Benutzerdaten zu Analysezwecken). Änderungen der Cookie-Einstellungen und detaillierte Zustimmungspräferenzen können Sie in vornehmen.