Liczniejsze spotkania w gronie przyjaciół lub rodziny potrafią przysporzyć kłopotów, szczególnie, gdy nie mieszkamy w dużym domu i nie mamy odpowiedniej przestrzeni do zorganizowania takiego zlotu. Coraz więcej osób decyduje się na organizowanie imprez okolicznościowych jak i prywatnych spotkań w hotelach lub pensjonatach. Dotychczas najczęściej organizowane na tej zasadzie były wesela.
Niezmiennie jednymi z najpopularniejszych imprez hotelowych poza weselami są bale oraz gale. Są to wydarzenia, które musza wyglądać profesjonalnie i elegancko, a przy tym liczą setki gości. Najczęściej w hotelu organizowane są szkolne półmetki i studniówki – w większości przypadków wynajem obejmuje także katering, dekoracje, a także sprzęt. Wszystko zależy od zakresu oferty hotelu i budżetu wydarzenia.
Hotele to idealne miejsce na organizację imprez firmowych, balów, akcji charytatywnych oraz konferencji. Takie wydarzenia prezentują się wystawnie, profesjonalnie i z klasą. Dodatkowo, hotele są w stanie zapewnić odpowiednią ilość miejsca dla długiej listy gości i zadbać o nocleg dla przybyłych.
Hotelowa impreza to świetna opcja, jeżeli chcemy zrobić dobre wrażenie na współpracownikach i partnerach biznesowych. Wiele hoteli obecnie ma w ofercie także wynajem sali konferencyjnych, które również dadzą wrażenie profesjonalizmu i stabilnej pozycji firmy.
W ostatnich latach można zauważyć wzrost popularności organizowania wystawnych wydarzeń rodzinnych w hotelach. Często są to zloty rodzinne, które przybierają formę eleganckiego obiadu w hotelowej restauracji lub wynajętej sali.
Jednak wiele osób decyduje się również na zorganizowanie w hotelu takich imprez jak chrzciny, stypy, komunie. Oczywiście, chodzi o część towarzyską po elementach formalnych, np. kościelnych. W dodatku w zależności od oferty hotelu można wybrać formę wydarzenia, uwzględniając dodatkowe atrakcje dla dzieci, pokazy dla gości, czy muzykę na żywo.
Równie wiele osób omija w ten sposób świąteczny zawrót głowy i decyduje się na organizację spotkania świątecznego w hotelu, gdzie zatrudniona obsługa zadba o wystrój oraz przygotowanie posiłków. Najczęściej menu kolacji wigilijnej jest ustalane z klientami indywidualnie, więc możemy spokojnie dostosować postawy na świątecznym stole do gustu gości.
Niegdyś imprezy organizowano przede wszystkim w domach, remizach czy świetlicach, w zależności od wielkości eventu. Jednak standardy imprez zmieniły się z biegiem czasu i obecnie coraz częściej, szczególnie w większych miastach, w tym celu wynajmuje się salę w hotelu wraz z profesjonalną obsługą wydarzenia. Najczęściej najem w hotelu obejmuje także ustawienie stołów i dekoracji, a dodatkowo sprzęt oraz katering.
W ten sposób można łatwo zorganizować imprezę urodzinową, a szczególnie przy symbolicznych zmianach wieku (osiemnastka czy oczko). Jednak trzeba liczyć się z większymi kosztami za taki komfort, ponieważ wynajęcie sali w hotelu wraz z obsługą nie należy do tanich.